PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
szt.
STAR ZNAD KAMIENNEJ
STAR ZNAD KAMIENNEJ
45,00 zł
Mokra Działoszyn 1939
Mokra Działoszyn 1939
89,90 zł
szt.
Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga
Samolot wielozadaniowy PZL-104 Wilga
17,00 zł
szt.
482 Wojna Zimowa w powietrzu 1939-1940
482 Wojna Zimowa w powietrzu 1939-1940
33,00 zł
STALOWE SZLAKI (105) 1/2000
STALOWE SZLAKI (105) 1/2000
8,50 zł
szt.
Oldtimer Markt Preise 2020
Oldtimer Markt Preise 2020
39,90 zł
Benzynowa Eskapada
Benzynowa Eskapada
21,00 zł
szt.

WĘZEŁ KOLEJOWY KATOWICE 1846-2017

Dostępność:
Cena: 119,00 zł 119.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Wydawca:: EUROSPRINTER
Kod produktu: EUS_9788363652241

Opis

WĘZEŁ KOLEJOWY KATOWICE 1846-2017

Węzeł kolejowy w Katowicach to ogromny obszar z 12 stacjami i 13 posterunkami odgałęźnymi. W pewnym okresie, w ramach węzła można było jeździć w koło i to kilkoma różnymi trasami. Pierwszy jego element powstał w 1846 roku. W następnych latach, dzięki industrializacji opisywanego obszaru, notuje się szybki rozwój katowickiego węzła pod rządami, kolejno: Prus, Niemiec, II RP i PRL. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm, które dotarły do głównej stacji, korzystając z podwórek kamienic zachodniej strony obecnej alei W. Korfantego, a rozszerzając swój zasięg, utworzyły siatkę ponad 20 km linii. Sto lat po kolei wąskotorowej na teren Katowic zawitała normalnotorowa kolej piaskowa. Mimo, że nie była własnością PKP, to miała swój udział w funkcjonowaniu węzła. Jej tory uzupełniały system transportu publicznego oraz tworzyły połączenia alternatywne.

Ogromnym atutem publikacji będą fotografie, w przeważającej mierze niepublikowane, a niektóre szokujące (np. fazy wysadzania kamienicy mieszkalnej w centrum Katowic pod nowy dworzec). 170 lat historii i znaczny obszar geograficzny stanowiący materię monografii będzie skutkować jej niemałą objętością. Jednak, dzięki logicznemu układowi treści Czytelnik szybko odnajdzie interesujące go fragmenty. Orientację w skomplikowanym geograficznie terenie ułatwią reprodukcje map z różnych okresów historycznych. Opracowanie dedykowane jest wszystkim zainteresowanym dziejami Katowic w szerokim tego słowa znaczeniu. Między wątkiem kolejowym, który w naturalny sposób dominuje, znaleźć można interesujące fakty z historii miasta, a nawet całego regionu. Informacje te nie zakłócają głównego nurtu narracji, dzięki rozbudowanym przypisom. Dla Czytelników pragnących pogłębić temat ważnym przewodnikiem po literaturze przedmiotu będzie bibliografia.

Wspaniałym bonusem do książki są umieszczone w kieszonce tylnej okładki, 2 arkusze w formacie A2 ze schematami wielu stacji z węzła (Katowice Osobowa, Katowice Towarowa, Katowice Ligota, Katowice Szopienice Płn., Katowice Bogucice, Katowice Murcki, Katowice Rozdzień).

Informacje dodatkowe

Autor Przemysław Nadolski, Krzysztof Soida, Dawid Keller, Edward Wieczorek, Paweł Terczyński
ISBN 978-83-63652-24-1
Format 210x297 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 420
Ilość stron 328
Oprawa twarda

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl