Wydawnictwa

AKTUALNOŚCI

UWAGA

W ZWIĄZKU Z PRZERWĄ URLOPOWĄ, W DNIACH 1-18.08.2019 KSIĘGARNIA INTERNETOWA ZAWIESZA WYSYŁKĘ.

 ZAMÓWIENIA ZŁOŻONE W TYM TERMINIE BĘDZIEMY REALIZOWAĆ OD PONIEDZIAŁKU 19.08.2019.

 

KSIĘGARNIA STACJONARNA PRZY UL. CZERWONEGO KRZYŻA 4 W WARSZAWIE BĘDZIE OTWARTA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH 10:00 - 18:00, W SOBOTY W GODZ. 11:00 - 14:00. WYJĄTKIEM BĘDZIE PIĄTEK I SOBOTA 16-17 SIERPNIA 2019 (ZAMKNIĘTE).

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY

Syrena

Syrena. Samochody w PRL rzecz o motoryzacji i nie tylko...
  • promocja
Dostępność
Wysyłka w
24 godziny
Cena: 49,90 zł 79,90 zł
Cena netto: 47,52 zł
szt.

Syrena. Samochody w PRL rzecz o motoryzacji i nie tylko...

Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych „wół roboczy”, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności – z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią.
Syrena była pierwszym po wojnie samochodem osobowym polskiej konstrukcji. Była również pierwszym samochodem, który przewidziano dla przeciętnego obywatela. W latach 60. i 70. był to obiekt marzeń i pragnień setek tysięcy Polaków.
Syren wyprodukowano ogółem ponad pół miliona. Wiele egzemplarzy używanych było jako pojazdy rodzinne (typowy schemat 2+2). Często też zmieniały one właścicieli. Licząc pobieżnie od końca lat 50., gdy rozpoczęto produkcję tych samochodów, do końca lat 80., gdy zaczęły one znikać z naszych dróg, z Syrenami miało styczność kilka milionów Polaków.
Dzisiejsza nostalgia za tym samochodem odnosi się głównie do jego roli społecznej, jako pojazdu rodzinnego. Do owych wspomnień lat młodości, którym towarzyszyła Syrena. W ludziach młodych, nie pamiętających lat PRL-u, to bardzo często fascynacja barwnymi i emocjonującymi opowieściami rodziców i dziadków.
Mam nadzieję, że lektura opowieści o „królowej polskich dróg i poboczy” będzie dla Państwa miłą podróżą do lat młodości a dla młodych Czytelników stanie się lekcją historii o ówczesnej motoryzacji i życiu społecznym.
– Tomasz Szczerbicki

Informacje dodatkowe

Autor Tomasz Szczerbnicki
ISBN 978-83-7731-242-1
Format 210x210 mm
Ilość stron 400
Oprawa twarda

Produkty powiązane

Katalog części zamiennych FSO Syrena 104 Katalog części zamiennych FSO Syrena 104

Syrenę 104 produkowano od 1966 r. do 1972 r. Był to okres szczególny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.W Fabryce Samochodów Osobowych przygotowywano się do rozpoczęcia produkcji licencyjnego samochodu Polski Fiat 125p, a następnie rozwijano jego produkcję...

Cena: 16,99 zł

Warszawa - rzecz o motoryzacji i nie tylko... Warszawa - rzecz o motoryzacji i nie tylko...

Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego...

Cena: 69,90 zł 39,90 zł

Opinie o produkcie (0)

Promocje

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska) już od 300,00 zł.
Sklep jest w trybie podglądu

2011 © Historyczna.com.pl

Sklep internetowy od home.pl