PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Kalendarz POLSKA KOLEJ 2021
Kalendarz POLSKA KOLEJ 2021
32,00 zł
szt.
Ok1 - Pruska P8 w służbie PKP
Ok1 - Pruska P8 w służbie PKP
135,00 zł
RWD-14 Czapla
RWD-14 Czapla
32,00 zł
szt.
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
12,00 zł
Samolot bombowy PZL. 37 ŁOŚ
Samolot bombowy PZL. 37 ŁOŚ
17,00 zł
szt.
Benzynowa Eskapada
Benzynowa Eskapada
21,00 zł
365 Semovente da 75/18
365 Semovente da 75/18
34,00 zł
szt.

Samolot bombowy PZL. 37 ŁOŚ

Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 17,00 zł 17.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

SAMOLOT BOMBOWY PZL. 37 ŁOŚ

TBiU NR 5 (Technika Broń i Umundurowanie)

Autor: Andrzej Glass

Technika Broń i Umundurowanie

Technika Broni i Umundurowanie, (TBiU) - to seria publikacji Wydawnictwa ZP. Każdy zeszyt jest monografią zazwyczaj jednego typu samolotu, pojazdu, broni, uzbrojenia lub munduru.
Publikacje zawierają historię jego powstania, opis poszczególnych prototypów i wariantów, opis techniczny, ewentualne zastosowanie bojowe, itp

W 1934 r. zapadła decyzja wyposażenia polskiego lotnictwa w nowoczesne dwusilnikowe samoloty bombowe. Używane od 1930 r. samoloty bombowe Fokker F-VIIB/3m nadawały się tylko do szkolenia. Projekt dwupłatowego samolotu bombowego Lublin R-XVIII został odrzucony. Jesienią 1934 r. inż. Jerzy Dąbrowski opracował w PZL projekt wstępny całkowicie metalowego dwusilnikowego bombowca PZL. 37, o prędkości lotu 400 km/h, choć wojsko wymagało tylko 360 km/h. Kadłub samolotu otrzymał opływowy kształt, zbliżony do profilu skrzydła, a płat otrzymał obrys podobny do użytego na PZL. 26, lecz szerszy. Dąbrowski postanowił umieścić bomby w środkowej części płata, a nie wieszać pod skrzydłami, by nie zwiększać oporu samolotu. Przy przyjętym przez konstruktora dość cienkim profilu skrzydła (ok. 14%), pozwalającym na dużą prędkość samolotu, okazało się, iż brzechwy bomb nie mieszczą się w obrysie profilu, lecz wychodzą poza jego górny obrys. Wówczas zmodyfikował profil przez zwiększenie jego grubości w części środkowej tak, by bomba się zmieściła. Profil ten oznaczony przez konstruktora DJ-12/P. 37 miał maksymalną grubość względną 14,2% w odległości 40% cięciwy od krawędzi natarcia. W wyniku tego profil przyjął kształt i charakterystykę późniejszych profili laminarnych. Gdy profil przedmuchano w Instytucie Aerodynamicznym Politechniki Warszawskiej, gdzie oznaczono go IAW-743, okazało się, że wyniki dmuchań były zaskakująco dobre. Dmuchania modelu całego samolotu PZL. 37 wykazały, iż profil IAW-743 w połączeniu z przyjętym obrysem skrzydła i kadłuba daje bardzo małe opory i daje szansę osiągnięcia prędkości 400 km/h. W następnych konstrukcjach PZL wzorowano się na kształtach „Łosia”, obrysie jego płata i profilu skrzydła. Był to pierwszy profil laminarny w Polsce i jeden z pierwszych w świecie. Zachęcające wyniki dmuchań aerodynamicznych modelu spowodowały, iż Dąbrowski zaproponował budowę myśliwca PZL. 38 o tym samym układzie. Zewnętrzne części płata PZL. 37 otrzymały kesonową konstrukcję dr. F. Misztala, z blachy falistej. Ponieważ francuska wytwórnia Messier mogła wykonać mechanizm chowania podwozia dopiero za 1,5 roku, opracowano mechanizm uruchamiany korbką i łańcuchem, lecz wymagający 200 obrotów korbki dla schowania podwozia. Projekt PZL. 37 został złożony w Departamencie Aeronautyki MSWojsk., który w grudniu 1934 r. zatwierdził koncepcję PZL. 37 jako dziennego bombowca, polecając zastąpienie dwóch km 7,7 mm na stanowisku przednim – jednym k.m. oraz dwóch działek 20 mm na górnym stanowisku tylnym przez jeden k.m. motywując to większym, znaczeniem wysokich osiągów samolotu niż silnego uzbrojenia.

ZESZYT ZAWIERA PLANY MODELARSKIE W SKALI 1:72

UWAGA: OSTATNIE EGZEMPLARZE - OKŁADKI MOGĄ BYĆ USZKODZONE (OTARCIA, ZAGIĘCIA, RYSY)

 ISBN: 978-83-63829-01-8

 

Informacje dodatkowe

Autor Andrzej Glass
ISBN 978-83-63829-01-8
Format 185x230 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 84
Ilość stron 40
Oprawa zeszytowa

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl