Wydawnictwa

SZANOWNI PAŃSTWO,

INFORMUJEMY, ŻE Z DNIEM 28.10.2017 NASZA KSIĘGARNIA STACJONARNA
ZOSTAŁA PRZENIESIONA. NOWY ADRES:

KSIĘGARNIA HISTORYCZNA
UL. CZERWONEGO KRZYŻA 4, 00-377 WARSZAWA;
(TELEFONY I ADRESY e-mail BEZ ZMIAN)

ZAPRASZAMY

Samochody terenowe FSO

Dostępność
Wysyłka w
24 godziny
Cena: 45,00 zł
Cena netto: 42,86 zł
Cena sugerowana wyd.: 49,00 zł
szt.

Samochody terenowe FSO

Samochody terenowe FSO to efekt wieloletniej, benedyktyńskiej wręcz pracy Sławomira Drążkiewicza, znanego historyka motoryzacji epoki PRL, który postanowił przypomnieć niemal w ogóle nieznane wysiłki podejmowane w latach 1958-1990 w celu zaprojektowania i wdrożenia do produkcji seryjnej samochodów z napędem 4x4. Bazą do konstrukcji samochodów terenowo- osobowych były produkowane masowo (jak na warunki polskie) samochody osobowe: Warszawa, PF 125p i FSO Polonez. Próbowano je dostosować do eksploatacji poza drogami utwardzonymi. Autor ograniczył się do przedstawienia pojazdów kołowych, przeznaczonych do przewozu małej liczby osób i ładunków do 1000 kg po drogach gruntowych i bezdrożach (powstały także prototypy innych pojazdów, które autor zaprezentuje w kolejnej monografii).
W książce Czytelnik znajdzie opisy prac badawczych i konstrukcyjnych prototypów wykonywanych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie i w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot). Autor chciał uzmysłowić, przed jakimi problemami stawali konstruktorzy i badacze, ile czasu trwało opracowywanie dokumentacji prototypowej, budowa prototypu, ile czasu poświęcano na badania i co z tych badań wynikało, jakie były koszty tego typu prac.
Książka powstała na podstawie materiałów zebranych przez autora w okresie jego pracy w działach konstrukcyjnym i badawczym PIMot. Wiele dokumentów i materiałów udostępnili koledzy z PIMot oraz współpracownicy z byłej FSO, zwłaszcza kierownik Działu Studiów FSO J. Dembicki. Unikalne zdjęcia udostępnił Zakład Dokumentacji Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Wzornictwa ASP brał udział w projektowaniu karoserii i wnętrza opisywanych pojazdów). Większość zamieszczonych w książce informacji, zdjęć i dokumentacji technicznej jest udostępniana szerszemu gronu czytelników po raz pierwszy.

Informacje dodatkowe

Autor Sławomir Drążkiewicz
ISBN 978-83-7339-209-0
Format 190x245 mm
Ilość stron 236
Oprawa miękka

Produkty powiązane

Małolitrażowe samochody popularne FSO Małolitrażowe samochody popularne FSO

Opis konstrukcji samochodów małolitrażowych, które powstały w FSO i jej biurach konstrukcyjnych. W publikacji zamieszczono pojazdy produkowane seryjnie, a także prototypy (Syrena, Syrena 110, Smyk...). Książka bogato ilustrowana.

Cena: 40,00 zł

Polski Fiat 125p/FSO 125p Polski Fiat 125p/FSO 125p

Niniejsze opracowanie poświęcone zostało PF 125p. Z wielu powodów. Do nich zaliczymy burzliwe „narodziny” tego pojazdu ze względu na istniejącą wówczas sytuację polityczną, a także dlatego, że właśnie tzw. „duży Fiat” przyczynił się do unowocześnienia...

Cena: 32,00 zł

Polski Fiat 126p, czyli Maluch Polski Fiat 126p, czyli Maluch

W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. Tak zwany „duży Fiat” do naszego przemysłu wniósł nowoczesne technologie produkcyjne, a „mały Fiat”  zmotoryzował polskie społeczeństwo...

Cena: 38,50 zł

FSO POLONEZ - Samochody osobowe, dostawcze i prototypy FSO POLONEZ - Samochody osobowe, dostawcze i prototypy

W listopadzie 1977 roku odbyła się XIII Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza PZPR przy udziale premiera Piotra Jaroszewicza. Określono na niej najważniejsze zadania. Na 1978 rok przewidziano uruchomienie produkcji nowego polskiego samochodu osobowego...

Cena: 17,50 zł

Opinie o produkcie (0)

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa (Paczka Poczta Polska prio.) już od 300,00 zł.
Sklep jest w trybie podglądu

2011 © Historyczna.com.pl

Click Shop | Hosting home.pl