ZMIANY GODZIN PRACY KSIĘGARNI STACJONARNEJ

Ze względu na sytuację epidemiczną, od poniedziałku 19 października 2020 księgarnia stacjonarna przy ul. Czerwonego Krzyża 4 w Warszawie będzie czynna w godzinach 11:00 - 17:00.

Przepraszamy za niedogodności

PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
Wojenne Łomianki
Wojenne Łomianki
32,00 zł
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
12,00 zł
szt.
TBiU 229 JELCZ 442
TBiU 229 JELCZ 442
26,00 zł
szt.
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
29,00 zł
Galicja 1914-1915
Galicja 1914-1915
42,00 zł
szt.
AM 20 F6F Hellcat
AM 20 F6F Hellcat
199,00 zł
szt.
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
50,00 zł
Volkswagen Käfer i Transporter
Volkswagen Käfer i Transporter
69,00 zł
szt.

Samochody terenowe FSO

Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 45,00 zł 45.00
Cena sugerowana wyd.: 49,00 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Samochody terenowe FSO

Samochody terenowe FSO to efekt wieloletniej, benedyktyńskiej wręcz pracy Sławomira Drążkiewicza, znanego historyka motoryzacji epoki PRL, który postanowił przypomnieć niemal w ogóle nieznane wysiłki podejmowane w latach 1958-1990 w celu zaprojektowania i wdrożenia do produkcji seryjnej samochodów z napędem 4x4. Bazą do konstrukcji samochodów terenowo- osobowych były produkowane masowo (jak na warunki polskie) samochody osobowe: Warszawa, PF 125p i FSO Polonez. Próbowano je dostosować do eksploatacji poza drogami utwardzonymi. Autor ograniczył się do przedstawienia pojazdów kołowych, przeznaczonych do przewozu małej liczby osób i ładunków do 1000 kg po drogach gruntowych i bezdrożach (powstały także prototypy innych pojazdów, które autor zaprezentuje w kolejnej monografii).
W książce Czytelnik znajdzie opisy prac badawczych i konstrukcyjnych prototypów wykonywanych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie i w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot). Autor chciał uzmysłowić, przed jakimi problemami stawali konstruktorzy i badacze, ile czasu trwało opracowywanie dokumentacji prototypowej, budowa prototypu, ile czasu poświęcano na badania i co z tych badań wynikało, jakie były koszty tego typu prac.
Książka powstała na podstawie materiałów zebranych przez autora w okresie jego pracy w działach konstrukcyjnym i badawczym PIMot. Wiele dokumentów i materiałów udostępnili koledzy z PIMot oraz współpracownicy z byłej FSO, zwłaszcza kierownik Działu Studiów FSO J. Dembicki. Unikalne zdjęcia udostępnił Zakład Dokumentacji Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Wzornictwa ASP brał udział w projektowaniu karoserii i wnętrza opisywanych pojazdów). Większość zamieszczonych w książce informacji, zdjęć i dokumentacji technicznej jest udostępniana szerszemu gronu czytelników po raz pierwszy.

Informacje dodatkowe

Autor Sławomir Drążkiewicz
ISBN 978-83-7339-209-0
Format 190x245 mm
Ilość stron 236
Oprawa miękka

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl