Wydawnictwa

SZANOWNI PAŃSTWO,

INFORMUJEMY, ŻE Z DNIEM 28.10.2017 NASZA KSIĘGARNIA STACJONARNA
ZOSTAŁA PRZENIESIONA. NOWY ADRES:

KSIĘGARNIA HISTORYCZNA
UL. CZERWONEGO KRZYŻA 4, 00-377 WARSZAWA;
(TELEFONY I ADRESY e-mail BEZ ZMIAN)

ZAPRASZAMY

Samochody CWS

Dostępność
Wysyłka w
24 godziny
Cena: 36,00 zł
Cena netto: 34,29 zł
Cena sugerowana wyd.: 39,99 zł
szt.

Samochody CWS

Książka jest próbą przybliżenia pierwszych polskich działań produkcyjnych w zakresie samochodów osobowych, podjętych już w 1922 roku, a więc w niepełne 3 lata po odzyskaniu niepodległości, utraconej w wyniku zaborczych działań sąsiadów: Rosji, Prus i Austrii. Poczynania te przedstawiam na tle ogólnych dokonań motoryzacyjnych pierwszych lat Państwa Polskiego.

Prace nad stworzeniem produkcji samochodów osobowych prowadzone przez Ministerstwo Spraw Wojskowych, zostały zapoczątkowane przez grupę entuzjastów, którzy w trudnych warunkach pierwszych lat niepodległości potrafili rozwinąć ideę własnej wytwórczości i mimo ogólnej niewiary w powodzenie, konsekwentnie ją realizować. Stworzony wówczas przez inż. Tadeusza Tańskiego i jego zespół projektowy samochód osobowy CWS T1 odpowiadał najlepszym konstrukcjom światowym, a pod wieloma względami zdecydowanie je przewyższał. Polscy konstruktorzy stanęli na wysokości zadania. O wiele trudniej było stworzyć w zrujnowanym kraju odpowiednią bazę wytwórczą. Problemy te rozwiązano jednak dość szybko, natomiast trzyletni okres produkcji pojazdu był wystarczająco długi, aby zbudować zremby polskiego przemysłu motoryzacyjnego, rozwiniętego w latach trzydziestych głównie na podstawie umów licencyjnych, przynoszących nowe, doskonalsze technologie. Warto też wspomnieć, że w 1925 roku, gdy zbudowano prototypy samochodów CWS T1, w Polsce było tylko 29,5 tys. samochodów (w tym prawie 5 tys. ciężarówek), W Wielkiej Brytanii w tym czasie jeździło ich milion, we Francji 840 tys., a w Niemczech 370 tys. Tak niski poziom motoryzacji kraju wpływał także na działania zmierzające do stworzenia rodzimej produkcji pojazdów mechanicznych.

W książce omówiono zarówno seryjny model CWS T1 (oraz jego odmiany pochodne), jak i pojazdy prototypowe CWS T8 i CWS T2, zbudowane w pojedynczych egzemplarzach według projektu tych samych konstruktorów. Przedstawiono także sylwetki twórców i osób zaangażowanych w produkcję samochodu. ISBN: 978-83-65005-66-3

Informacje dodatkowe

Autor Jan Tarczyński
ISBN 978-83-65005-66-3
Format 190x230 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 171
Ilość stron 164
Oprawa miękka

Opinie o produkcie (0)

Promocje

ŚWIAT KOLEI 03/2015 (236) ŚWIAT KOLEI 03/2015 (236) 13,00 zł 26,50 zł

ŚWIAT KOLEI 03/2016 (248) ŚWIAT KOLEI 03/2016 (248) 13,00 zł 26,50 zł


Leksykon zamków w Polsce Leksykon zamków w Polsce 99,00 zł 129,00 zł

ŚWIAT KOLEI 09/2016 (254) ŚWIAT KOLEI 09/2016 (254) 13,00 zł 26,50 zł

ŚWIAT KOLEI 05/2016 (250) ŚWIAT KOLEI 05/2016 (250) 13,00 zł 26,50 zł

ŚWIAT KOLEI 06/2014 (227) ŚWIAT KOLEI 06/2014 (227) 13,00 zł 26,50 zł

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa (Paczka Poczta Polska prio.) już od 300,00 zł.
Sklep jest w trybie podglądu

2011 © Historyczna.com.pl

Sklep internetowy od home.pl