Wydawnictwa

AKTUALNOŚCI

UWAGA

 

 W OKRESIE STANU ZAGROŻENIA EPIDEMICZNEGO  KSIĘGARNIA STACJONARNA PRZY UL. CZERWONEGO KRZYŻA 4 W WARSZAWIE JEST OTWARTA PO WCZEŚNIEJSZYM KONTAKCIE TELEFONICZNYM: TEL. 608 652 674. O PRZYWRÓCENIU DAWNYCH GODZIN OTWARCIA POINFORMUJEMY PAŃSTWA ODDZIELNYM KOMUNIKATEM.

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY

Samochody CWS

Dostępność
Wysyłka w
24 godziny
Cena: 36,00 zł
Cena netto: 34,29 zł
Cena sugerowana wyd.: 39,99 zł
szt.

Samochody CWS

Książka jest próbą przybliżenia pierwszych polskich działań produkcyjnych w zakresie samochodów osobowych, podjętych już w 1922 roku, a więc w niepełne 3 lata po odzyskaniu niepodległości, utraconej w wyniku zaborczych działań sąsiadów: Rosji, Prus i Austrii. Poczynania te przedstawiam na tle ogólnych dokonań motoryzacyjnych pierwszych lat Państwa Polskiego.

Prace nad stworzeniem produkcji samochodów osobowych prowadzone przez Ministerstwo Spraw Wojskowych, zostały zapoczątkowane przez grupę entuzjastów, którzy w trudnych warunkach pierwszych lat niepodległości potrafili rozwinąć ideę własnej wytwórczości i mimo ogólnej niewiary w powodzenie, konsekwentnie ją realizować. Stworzony wówczas przez inż. Tadeusza Tańskiego i jego zespół projektowy samochód osobowy CWS T1 odpowiadał najlepszym konstrukcjom światowym, a pod wieloma względami zdecydowanie je przewyższał. Polscy konstruktorzy stanęli na wysokości zadania. O wiele trudniej było stworzyć w zrujnowanym kraju odpowiednią bazę wytwórczą. Problemy te rozwiązano jednak dość szybko, natomiast trzyletni okres produkcji pojazdu był wystarczająco długi, aby zbudować zremby polskiego przemysłu motoryzacyjnego, rozwiniętego w latach trzydziestych głównie na podstawie umów licencyjnych, przynoszących nowe, doskonalsze technologie. Warto też wspomnieć, że w 1925 roku, gdy zbudowano prototypy samochodów CWS T1, w Polsce było tylko 29,5 tys. samochodów (w tym prawie 5 tys. ciężarówek), W Wielkiej Brytanii w tym czasie jeździło ich milion, we Francji 840 tys., a w Niemczech 370 tys. Tak niski poziom motoryzacji kraju wpływał także na działania zmierzające do stworzenia rodzimej produkcji pojazdów mechanicznych.

W książce omówiono zarówno seryjny model CWS T1 (oraz jego odmiany pochodne), jak i pojazdy prototypowe CWS T8 i CWS T2, zbudowane w pojedynczych egzemplarzach według projektu tych samych konstruktorów. Przedstawiono także sylwetki twórców i osób zaangażowanych w produkcję samochodu. ISBN: 978-83-65005-66-3

Informacje dodatkowe

Autor Jan Tarczyński
ISBN 978-83-65005-66-3
Format 190x230 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 171
Ilość stron 164
Oprawa miękka

Produkty powiązane

Samochody i rajdy w II Rzeczypospolitej mojej Polsce Samochody i rajdy w II Rzeczypospolitej mojej Polsce

W latach 2001-2003 w miesięczniku miłośników starej motoryzacji – AUTOMOBILISTA – publikowany był cykl moich artykułów p.t. „Samochody i rajdy w mojej Polsce” oraz wspomnienie o pilocie i rajdowcu, pułkowniku Wojciechu Kołaczkowskim...

Cena: 19,00 zł

Opinie o produkcie (0)

Promocje


Czarna Księga Sanacji Czarna Księga Sanacji 36,00 zł 44,90 zł

Cena przysięgi Cena przysięgi 32,00 zł 39,90 zł

ODBUDOWA WSI POLSKIEJ ODBUDOWA WSI POLSKIEJ 16,00 zł 19,90 zł

Kody wojny Kody wojny 63,00 zł 79,00 zł

Victory Air Displays Victory Air Displays 35,00 zł 45,00 zł

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska) już od 300,00 zł.
Sklep jest w trybie podglądu

2011 © Historyczna.com.pl

Sklep internetowy od home.pl