ZMIANY GODZIN PRACY KSIĘGARNI STACJONARNEJ

Ze względu na sytuację epidemiczną, od poniedziałku 19 października 2020 księgarnia stacjonarna przy ul. Czerwonego Krzyża 4 w Warszawie będzie czynna w godzinach 11:00 - 17:00.

Przepraszamy za niedogodności

PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
Wojenne Łomianki
Wojenne Łomianki
32,00 zł
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
12,00 zł
szt.
TBiU 229 JELCZ 442
TBiU 229 JELCZ 442
26,00 zł
szt.
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
29,00 zł
Galicja 1914-1915
Galicja 1914-1915
42,00 zł
szt.
497 SU-152
497 SU-152
33,00 zł
szt.
Benzynowa Eskapada
Benzynowa Eskapada
21,00 zł
szt.

Polskie skutery WFM Osa M50, M52

Dostępność:
Cena: 17,50 zł 17.50
Cena sugerowana wyd.: 19,00 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Kod produktu: DWZP_9788394586720

Opis

Polskie skutery WFM Osa M50, M52

TBiU NR 11 HISTORIA MOTORYZACJI (Technika Broń i Umundurowanie)

Autor: Janusz Peszak

Technika Broń i Umundurowanie
Technika Broni i Umundurowanie, (TBiU) - to seria publikacji Wydawnictwa ZP. Każdy zeszyt jest monografią zazwyczaj jednego typu samolotu, pojazdu, broni, uzbrojenia lub munduru.
Publikacje zawierają historię jego powstania, opis poszczególnych prototypów i wariantów, opis techniczny, ewentualne zastosowanie bojowe, itp.

Okres, w którym po II wojnie światowej w Polsce zajęto się konstrukcją i wytwarzaniem jednośladów zwanych z angielska skuterami (scooter) był dość krótki (przypadał na lata 1955-1967), jednak bardzo ciekawy i bogaty w wiele wydarzeń, w tym również  sportowych, zapisując się trwale w historii powojennej motoryzacji. Jedyną fabryką, gdzie produkowano seryjnie polskie skutery była Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), gdzie już w połowie lat pięćdziesiątych powstały prototypowe pojazdy o owadzich nazwach:  Żuk, Bąk i Osa, z których jedynie Osa została skierowana do seryjnej produkcji. Produkcję skuterów próbowano również podjąć w zakładach  podległych Centralnemu Zarządowi Przemysłu Wyrobów Precyzyjnych, czego wyrazem była prezentacja w 1957 roku prototypów dwóch lekkich skuterów o nazwach Odra 1 i Odra 2.
Po przejęciu Warszawskiej Fabryki Motocykli przez Polskie Zakłady Optyczne (1964) prace nad następcą Osy, którym miał być skuter miejski noszący robocze oznaczenie M55, przejęła Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie skoncentrowano produkcję motocykli klasy 125 ccm.
W wyniku prac konstrukcyjnych powstały wersje M56 i M57, na bazie których w 1967 roku wykonano przedprototyp o nazwie Montana, wykorzystując zawieszenia obu kół i zespół napędowy z włoskiego skutera Lambretta 125. Pomimo, że Montana prezentowała się doskonale, oceniono, że małe zainteresowanie skuterami nie gwarantuje opłacalności produkcji, i dalsze prace decyzją Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego przerwano. Tym samym zakończyła się historia polskich skuterów, przypadająca na wiek XX. Podobnie, choć nieco później, odeszły do historii ostatnie marki polskich motocykli.

Polskie skutery WFM Osa M50, M52 to drugi zeszyt z cyklu, wydawanego w ramach serii TBiU, HISTORIA MOTORYZACJI.

 

Informacje dodatkowe

Autor Janusz Peszak
ISBN 978-83-945867-2-0
Format 185x230 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 121
Ilość stron 73
Oprawa miękka szyta

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl