ZMIANY GODZIN PRACY KSIĘGARNI STACJONARNEJ

Ze względu na sytuację epidemiczną, od poniedziałku 19 października 2020 księgarnia stacjonarna przy ul. Czerwonego Krzyża 4 w Warszawie będzie czynna w godzinach 11:00 - 17:00.

Przepraszamy za niedogodności

PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
Wojenne Łomianki
Wojenne Łomianki
32,00 zł
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
12,00 zł
szt.
TBiU 229 JELCZ 442
TBiU 229 JELCZ 442
26,00 zł
szt.
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
29,00 zł
Galicja 1914-1915
Galicja 1914-1915
42,00 zł
szt.
AM 20 F6F Hellcat
AM 20 F6F Hellcat
199,00 zł
szt.
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1966-1970
50,00 zł
Volkswagen Käfer i Transporter
Volkswagen Käfer i Transporter
69,00 zł
szt.

Polskie pociągi pancerne 1921-1939

Polskie pociągi pancerne 1921-1939
  • Nowość
Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 139,00 zł 139.00
Cena sugerowana wyd.: 149,90 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Wydawca:: VESPER
Kod produktu: VESPER_9788377313589

Opis

Polskie pociągi pancerne 1921-1939

Jednym z ważniejszych środków bojowych wykorzystywanych w wojnie polsko-ukraińskiej lat 1918-1919 oraz wojnie polsko-bolszewickiej z lat 1919-1920 były pociągi pancerne. W wojnie ruchowej, z nieustabilizowanymi frontami, były groźną i skuteczną bronią. Ich rola w Powstaniu Wielkopolskim była mniejsza, bo inny był charakter walk, ale warto odnotować choćby tylko pociąg pancerny „Poznańczyk” i zdobycie dzięki jego działaniom Ostrowa Wielkopolskiego i Krotoszyna. Pociągi pancerne pokazały też swoją przydatność w III Powstaniu Śląskim, a przecież warunki działania były całkiem inne niż na wschodzie. Nie było wielkich, pustych przestrzeni, ale była za to, jak to się określa w terenie przemysłowym: gęsta sieć torów i bocznic.

Tom „Polskie pociągi pancerne” ogranicza się do okresu od roku 1921, czyli zakończenia wojny z Rosją sowiecką, do września 1939 roku, gdy napaść niemiecka (a 17 dni później również sowiecka) rozpoczęły nową światową wojnę.
We wrześniu 1939 roku pojechało do walki 10 pociągów regularnych, powstało też kilka pociągów improwizowanych. Warto podkreślić, że te czterodziałowe baterie, bo tym przecież w istocie były polskie pociągi pancerne tego okresu, zdołały zadać nieprzyjacielowi dotkliwe straty. Najkrócej walczący „Groźny” nie został wyeliminowany z walki przez nieprzyjaciela tylko przez zbyt szybko wysadzony most, a „Śmiały”, „Bartosz Głowacki” czy „Marszałek” były najzupełniej sprawne po trzech tygodniach walk. Również „Piłsudczyk” walczył trzy tygodnie i, dopiero gdy już nie miał czym strzelać, został wykolejony przez własną załogę.

Album prezentuje polskie pociągi pancerne zarówno od strony technicznej, jak i, choć do pewnego stopnia w ograniczonym zakresie, ich historię. Prócz warstwy tekstowej zawiera 600 archiwalnych fotografii, 120 barwnych rysunków parowozów i wagonów pancernych, utrzymanych w jednolitej skali, mapki oraz reprodukcje stron istotnych dokumentów.

Informacje dodatkowe

Autor Adam Jońca
ISBN 978-83-7731-358-9
Format 285x210 mm
Ilość stron 392
Oprawa twarda

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl