Wydawnictwa

AKTUALNOŚCI

UWAGA

W ZWIĄZKU Z UDZIAŁEM W WARSZAWSKICH TARGACH KSIĄŻKI
(NA KTÓRE SERDECZNIE PAŃSTWA ZAPRASZAMY:
STADION NARODOWY W WARSZAWIE, STOISKO 350/G), W DNIACH 23-26.05.2019 KSIĘGARNIA INTERNETOWA ZAWIESZA WYSYŁKĘ.

W PIĄTEK KSIĘGARNIA STACJONARNA JEST ZAMKNIĘTA, 
ZAPRASZAMY NA TARGI (350/G). W SOBOTĘ ZAPRASZAMY W GODZ. 11:00 - 14:00

 ZAMÓWIENIA ZŁOŻONE I OPŁACONE DO DNIA 22.05.2019 DO GODZINY 13:00 BĘDĄ WYSŁANE W ŚRODĘ 22.05.2019, POZOSTAŁE BĘDZIEMY REALIZOWAĆ OD PONIEDZIAŁKU 27.05.2019.

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY

Polski Fiat 126p, czyli Maluch

Dostępność
Wysyłka w
24 godziny
Cena: 45,00 zł
Cena netto: 42,86 zł
Cena sugerowana wyd.: 45,00 zł
szt.

Polski Fiat 126p, czyli Maluch

 

Autor: Zdzisław Podbielski

W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. One przyczyniły się do rozwoju motoryzacji w naszym kraju. Oba były wytwarzane według licencji zakupionej od włoskiego FIAT-a. Są to: Polski Fiat 125p i Polski Fiat 126p.
Tak zwany „duży Fiat” do naszego przemysłu wniósł nowoczesne technologie produkcyjne, a „mały Fiat” po prostu zmotoryzował polskie społeczeństwo.
Dwa licencyjne modele w trakcie trwania produkcji zmieniły nazwę i to uwzględnione zostało w tytułach książek. W przypadku obu tych pojazdów też pojawiły się wątpliwości dotyczące trafnego ich wyboru. Dlatego we wspomnianych książkach znalazły się rozdziały o jednakowych tytułach: „Czy dobry wybór?”
Nie wszyscy mieli wątpliwości co do trafności zakupu licencji właśnie na te, a nie na inne modele pojazdów. Polski Fiat 126p nie tylko był krytykowany, ale i lubiany, z sympatią nazywany „maluszkiem”. Wielu też uważało i do dziś nie zmienia zdania, że „mały Fiat”, uzyskując wielką popularność, przyczynił się do podniesienia kultury materialnej naszego społeczeństwa i nawet należałoby zaliczyć go do najbardziej znaczących w światowej motoryzacji. Był bowiem – jak w chwili jego ukazania się podkreślali włoscy dziennikarze – kontynuatorem sławnej „pięćsetki” z 1957 r., która wraz z innymi małymi Fiatami zmotoryzowała Włochy. W tej książce nie można więc było pominąć rozwoju konstrukcji oraz znaczenia poprzedników PF 126p.
 
Zdzisław Podbielski
Wieloletni pracownik Przemysłowego Instytutu Motoryzacji (d. BKPMot., COKBPMot.), kierownik sekcji informacji technicznej, następnie inżynier badań pojazdów samochodowych. Przeprowadził badania drogowe wielu pojazdów zagranicznych i polskiej konstrukcji, w tym pojazdów licencyjnych PF125p, Berliet i PF126p. Doradca i asystent dyrektora technicznego Zjednoczenia Przemysłu Motoryzacyjnego POLMO.
Działalność publicystyczną rozpoczął w miesięczniku „Technika Motoryzacyjna”, współpracował z czasopismami: „Motoryzacja”, „Motor”, „Auto Sukces”, „Moje Auto”, „Auto Bazar”, „Moto Kurier” i „Moto Express”, pisał teksty dot. motoryzacji w „Przeglądzie Technicznym”, „Gromadzie Rolnik Polski”, „Kurierze Lubelskim” i „Rzeczpospolitej”.
Miłośnikom motoryzacji znany jest z prowadzonego działu „Poznajemy samochody” w popularno-naukowym miesięczniku „Młody Technik”. Był redaktorem prowadzącym i redaktorem naczelnym miesięcznika „Rzeczoznawca Samochodowy”.
Zdzisław Podbielski napisał ok. 20 książek poświęconych motoryzacji, w tym m.in.: „Samochody osobowe – marki i modele”, „Samochody ciężarowe”, specjalne i autobusy”, „Łaziki”, „W fabryce samochodów”, „Pojazdy włoskie”, „Pojazdy francuskie”, „Pojazdy Republiki Federalnej Niemiec” i „Pojazdy japońskie”. Jest współautorem (z Hilarym Wilczkiem) „Słownika motoryzacyjnego – znormalizowane pojęcia i określenia” oraz (ze Zdzisławem Walentowiczem) opracowania pt. „Polski przemysł motoryzacyjny”. ISBN: 978-83-61529-93-4

Informacje dodatkowe

Autor Zdzisław Podbielski
ISBN 978-83-61529-93-4
Format 194x240 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 198
Ilość stron 212
Oprawa miękka klejona

Produkty powiązane

Maluch Biografia Maluch Biografia

Nie był szybki jak porsche ani przestronny jak ford, ale pokochały go miliony Polaków. Jeździł nim Pawlak w „Nie ma mocnych” i „Czterdziestolatek” inżynier Karwowski. Doskonale sprawdzał się jako milicyjny radiowóz oraz samochód dostawczy, gdy akurat „rzucili” pralki...

Cena: 37,00 zł

Polski Fiat 125p/FSO 125p Polski Fiat 125p/FSO 125p

Niniejsze opracowanie poświęcone zostało PF 125p. Z wielu powodów. Do nich zaliczymy burzliwe „narodziny” tego pojazdu ze względu na istniejącą wówczas sytuację polityczną, a także dlatego, że właśnie tzw. „duży Fiat” przyczynił się do unowocześnienia...

Cena: 32,00 zł

FSO POLONEZ - Samochody osobowe, dostawcze i prototypy FSO POLONEZ - Samochody osobowe, dostawcze i prototypy

W listopadzie 1977 roku odbyła się XIII Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza PZPR przy udziale premiera Piotra Jaroszewicza. Określono na niej najważniejsze zadania. Na 1978 rok przewidziano uruchomienie produkcji nowego polskiego samochodu osobowego...

Cena: 17,50 zł

Katalog części zamiennych FSO Syrena 104 Katalog części zamiennych FSO Syrena 104

Syrenę 104 produkowano od 1966 r. do 1972 r. Był to okres szczególny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.W Fabryce Samochodów Osobowych przygotowywano się do rozpoczęcia produkcji licencyjnego samochodu Polski Fiat 125p, a następnie rozwijano jego produkcję...

Cena: 16,99 zł

Katalog części zamiennych FSO Warszawa 204/204P Katalog części zamiennych FSO Warszawa 204/204P

Samochód z nadwoziem trzybryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym...

Cena: 15,00 zł

Polskie samochody osobowe z lat PRL Polskie samochody osobowe z lat PRL

Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny...

Cena: 57,00 zł

Samochody terenowe FSO Samochody terenowe FSO

Samochody terenowe FSO to efekt wieloletniej, benedyktyńskiej wręcz pracy Sławomira Drążkiewicza, znanego historyka motoryzacji epoki PRL, który postanowił przypomnieć niemal w ogóle nieznane wysiłki podejmowane w latach 1958-1990 w celu zaprojektowania i wdrożenia do produkcji seryjnej samochodów z napędem 4x4...

Cena: 45,00 zł

Samochody ze Śląska 1971-2018 Samochody ze Śląska 1971-2018

W tej bogato ilustrowanej monografii zaprezentowano pojazdy produkowane seryjnie i montowane przez WSM (Wytwórnię Sprzętu Mechanicznego), FSM (Fabrykę Samochodów Małolitrażowych) oraz spółki Fiat Auto Poland i FCA Poland (Fiat Chrysler Automobiles) w Bielsku-Białej i Tychach...

Cena: 54,00 zł

Małolitrażowe samochody popularne FSO Małolitrażowe samochody popularne FSO

Opis konstrukcji samochodów małolitrażowych, które powstały w FSO i jej biurach konstrukcyjnych. W publikacji zamieszczono pojazdy produkowane seryjnie, a także prototypy (Syrena, Syrena 110, Smyk...). Książka bogato ilustrowana.

Cena: 40,00 zł

Opinie o produkcie (0)

Promocje

De Havilland DH-82A Tiger Moth De Havilland DH-82A Tiger Moth 27,00 zł 35,00 zł

Victory Air Displays Victory Air Displays 35,00 zł 45,00 zł

ŚWIAT KOLEI 07/2013 (216) ŚWIAT KOLEI 07/2013 (216) 10,00 zł 26,50 zł

5. PUŁK STRZELCÓW KONNYCH 5. PUŁK STRZELCÓW KONNYCH 29,00 zł 39,00 zł

Leksykon zamków w Polsce Leksykon zamków w Polsce 99,00 zł 129,00 zł

ŚWIAT KOLEI 03/2014 (224) ŚWIAT KOLEI 03/2014 (224) 10,00 zł 26,50 zł

Mosty, które rozwiesiła noc Mosty, które rozwiesiła noc 29,00 zł 39,00 zł

Darmowa dostawa

Darmowa dostawa (Przesyłka kurierska) już od 300,00 zł.
Sklep jest w trybie podglądu

2011 © Historyczna.com.pl

Sklep internetowy od home.pl