PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Kalendarz POLSKA KOLEJ 2022
Kalendarz POLSKA KOLEJ 2022
32,00 zł
szt.
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 12
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 12
20,00 zł
szt.
Niemieccy żołnierze II Wojny Światowej
Niemieccy żołnierze II Wojny Światowej
69,90 zł
Sd.Kfz. 6 Mittlerer Zugkfraftwagen 5t
Sd.Kfz. 6 Mittlerer Zugkfraftwagen 5t
69,00 zł 37,00 zł
szt.
STALOWE SZLAKI (126) 2/2016
STALOWE SZLAKI (126) 2/2016
17,90 zł
ŚWIAT KOLEI 10/2021 (315)
ŚWIAT KOLEI 10/2021 (315)
28,00 zł
szt.
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 10
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 10
20,00 zł
szt.
STALOWE SZLAKI (127) 3/2016
STALOWE SZLAKI (127) 3/2016
17,90 zł
szt.
Automobilista miesięcznik (071) Nr 2/2006
Automobilista miesięcznik (071) Nr 2/2006
8,90 zł
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 11 (specjalny)
HISTORIE PUCKIE ZESZYT 11 (specjalny)
20,00 zł
szt.
Wspomnienia agrolotników
Wspomnienia agrolotników
49,90 zł

Ok1 - Pruska P8 w służbie PKP

Dostępność:
Cena: 135,00 zł 135.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Wydawca:: EUROSPRINTER
Kod produktu: EUS_9788363652371

Opis

Ok1 - PRUSKA P8 W SŁUŻBIE PKP + PŁYTA DVD

Pruskie parowozy P 8, których konstruktorem był pochodzący z Opola niemiecki inżynier Robert Garbe, to jedna z najgenialniejszych konstrukcji parowozowych w dziejach. Budowana w pierwszych dwóch dekadach XX wieku lokomotywa początkowo była planowana jako parowóz pośpieszny, wkrótce przemianowaną ją jednak na osobową i w takiej roli była znana w całej Europie. W Polsce od początku istnienia PKP aż do lat 70. była podstawowym pojazdem trakcyjnym do lokalnego ruchu pasażerskiego i została oznaczona serią Ok1. Przed II wojną światową pracowało na PKP blisko 300 tych parowozów, po wojnie — ponad 400. Ostatnie skreślono z inwentarza dopiero u progu lat 80., a jeden egzemplarz (z numerem 359) pozostawiono w stanie czynnym — do końca lat 80. służył do jazd specjalnych i grał w wielu filmach, po 1989 r. powrócił do planowej służby w lokalnym ruchu pasażerskim, stacjonując w muzealnej parowozowni w Wolsztynie. W XXI wieku coraz mniej mieliśmy okazji do oglądania tej maszyny „pod parą”, a od kilku lat parowóz stoi wygaszony. W monografii przedstawiono dzieje tej serii na kolejach pruskich, DR i — przede wszystkim — na PKP. W książce znajdzie się mnóstwo rysunków i zdjęć z różnych okresów eksploatacji oraz wyczerpujące statystyki. Będzie to z pewnością gratka dla wszystkich miłośników trakcji parowej — „okajedynki” były wszakże przez kilka dziesięcioleci jednymi z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów trakcyjnych naszych kolei i zyskały miano „kultowych”.

Informacje dodatkowe

Autor Krzysztof Wiśniewski, Ryszard Stankiewicz
ISBN 978-83-63652-37-1
Format 210 x 297mm
Ilość stron 272
Oprawa twarda

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl