PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
szt.
ŚWIAT KOLEI 06/2020 (299)
ŚWIAT KOLEI 06/2020 (299)
28,00 zł
szt.
Mjr pil. Karol Pniak
Mjr pil. Karol Pniak
47,00 zł
ŚWIAT KOLEI 05/2020 (298)
ŚWIAT KOLEI 05/2020 (298)
28,00 zł
GWIAZDY nad Afganistanem
GWIAZDY nad Afganistanem
37,00 zł
STALOWE SZLAKI (142) 2/2020
STALOWE SZLAKI (142) 2/2020
20,90 zł
szt.
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
POLSKA 1939 - MAPA SAMOCHODOWA
12,00 zł
szt.
ZAMOŚĆ 1920
ZAMOŚĆ 1920
25,00 zł
486 Sturmgeschutz IV
486 Sturmgeschutz IV
33,00 zł

Mosty, które rozwiesiła noc

  • promocja
Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 33,00 zł 39,00 zł 33.00
Cena sugerowana wyd.: 39,00 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Mosty, które rozwiesiła noc

 

Armia Krajowa i lotnicy Polskich Sił Powietrznych
w operacjach typu Wildhorn - Most

Dokumenty, wspomnienia, relacje

 

Autor: Andzrej Olejko, Krzysztof Mroczkowski

„My próbowaliśmy przez cały czas umożliwić lądowanie w Kraju. Niestety bez powodzenia. Nie było po prostu samolotów o odpowiednio krótkiej drodze startu i lądowania. Dopiero pod sam koniec mojej kariery na tym stanowisku, udało nam się dwa razy wylądować. Anglicy mieli już wówczas „Dakoty” [Douglas C-47 Skytrain – cywilna wersja samolotu typu DC-3 ] ale stosunki między nami były już bardzo chłodne i nie chcieli nam dawać tych samolotów. Zgodzili się na ich loty dopiero, gdy wynikła sprawa V-2 [niemiecki pocisk rakietowy typu A-4]. Ja oczywiście nic o V-2 nie wiedziałem  – otrzymałem po prostu zezwolenie i jednocześnie polecenie zorganizowania lotu z lądowaniem w Kraju. Poleciała wtedy załoga brytyjska, ponieważ nasi nie latali na Dakotach [Douglas C-47 Skytrain], i lądowała w rejonie Tarnowa na zapasowym lotnisku niemieckim. Wydostała się stamtąd z różnymi przygodami, i po raz pierwszy przywieziono ładunek z Kraju właśnie V-2 oraz kilku ludzi”

Fragment wspomnień kpt. Jana Podolskiego
ze ścisłego otoczenia szefa Oddziału VI Naczelnego Wodza
Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie (NW PSZ)

Operacje o kryptonimie Wildhorn – Most, z których jedna miała miejsce na terenie Okręgu AK Lublin, dwie na terenie Okręgu AK Kraków – Muzeum, zaś dwie nie doszły do skutku, polegały na znalezieniu odpowiedniego lądowiska – bajoru – dla samolotu, który przyleciawszy z bazy lotniczej we Włoszech mógłby wylądować na terenie okupowanej Polski i zabrać ładunek bądź kurierów politycznych. Historia lotów do okupowanej Polski w okresie II wojny światowej była dotąd pisana najczęściej językiem historycznych statystyk – danych osobowych, dat zestrzeleń, typów  maszyn oraz ilości zrzuconych skoczków i materiału. Lecz czy nie należałoby jej przedstawić inaczej? Dzieje tej wielkiej powietrznej akcji to przecież nie tylko same statystyki i sprzęt wojenny – to także, a może przede wszystkim, ludzie. ISBN: 978-83-63324-00-1

Informacje dodatkowe

Autor Andrzej Olejko, Krzysztof Mroczkowski
ISBN 978-83-63324-00-1
Format 185x230 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 93
Ilość stron 210
Oprawa miękka klejona

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl