WZNAWIAMY DZIAŁALNOŚĆ KSIĘGARNI STACJONARNEJ

Od piątku 8 maja 2020 księgarnia stacjonarna przy

ul. Czerwonego Krzyża 4 w Warszawie będzie czynna w normalnych

godzinach (kliknij tu, aby zobaczyć więcej informacji o godzinach otwarcia).

Serdecznie zapraszamy

PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Bestsellery
Pilot Doświadczalny
Pilot Doświadczalny
45,00 zł
szt.
TBiU 229 JELCZ 442
TBiU 229 JELCZ 442
26,00 zł
szt.
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
TBiU 228 Czołg kawalerii SOMUA S-35
29,00 zł
szt.
GWIAZDY nad Afganistanem
GWIAZDY nad Afganistanem
37,00 zł
szt.
GAPA nr 22
GAPA nr 22
29,00 zł
szt.
475 Marder II/III vol. III
475 Marder II/III vol. III
33,00 zł
szt.
ŚWIAT KOLEI 04/2020 (297)
ŚWIAT KOLEI 04/2020 (297)
28,00 zł
szt.
Oksfordzka historia unii polsko-litewskiej tom 1
Oksfordzka historia unii polsko-litewskiej tom 1
65,00 zł

Katalog części zamiennych FSO Syrena 104

Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 16,99 zł 16.99
Cena sugerowana wyd.: 19,99 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Katalog części zamiennych FSO Syrena 104

 

Powstanie i rozwój konstrukcji samochodu Syrena

Autor: Zdzisław Podbielski

Syrenę 104 produkowano od 1966 r. do 1972 r. Był to okres szczególny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego.W Fabryce Samochodów Osobowych przygotowywano się do rozpoczęcia produkcji licencyjnego samochodu Polski Fiat 125p, a następnie rozwijano jego produkcję. W początkowym okresie produkcji Syreny 104 czyniono próby zastąpienia jej nowym modelem, Syreną 110, a jak się nie udało, to pracownik FSO inż. Stanisław Łukaszewicz w 1969 r. złożył tzw. wniosek racjonalizatorski w postaci opracowanego nadwozia z tworzyw sztucznych, które mogło zastąpić stalowe nadwozie samochodu. Wniosek nie został przyjęty i zupełnie nowe nadwozie nie weszło do produkcji. Podobnie zresztą jak wiele innych prototypowych odmian Syreny opracowanych na przestrzeni wielu lat, np. Syrena mikro-bus, Syrena Sport i inne. Odnotowano natomiast, że produkcja uboczna jaką miała być Syrena, odniosła pewien suk-ces. W dniu 16 czerwca 1969 r. z taśmy montażowej FSO zjechał 100-tysięczny egzemplarz Syreny, a w ogóle to w FSO łącznie, w latach 1957-1972 wyprodukowano 177 234 sztuki Syreny wszystkich modeli. Najwięcej modelu 104, a rekordowym był rok 1971, gdy bramy fabryczne opuściło 25 229 sztuk Syren.
Rok 1971 był przełomowym dla produkcji Syren w FSO, pomimo, że wydarzenie jakie miało miejsce w zasadzie nie dotyczyło tej fabryki. Podpisano bowiem kontrakt o zakupie licencji na produkcję w Polsce małego samochodu popularnego Polski Fiat 126p. Na producenta tego pojazdu wyznaczono spadkobiercę Wytwórni Sprzętu Mechanicznego w Bielsku-Białej. Powstał nowy zakład, który przybrał nazwę Fabryka Samochodów Małolitrażowych. Do nowej pro-dukcji należało fachowo przygotować kadrę pracowniczą. Kadra ta miała się uczyć, wytwarzając Syrenę. ISBN: 978-83-61529-43-9

 

Informacje dodatkowe

Autor Zdzisław Podbielski
ISBN 978-83-61529-43-9
Format 194x240 mm
Ilość ilustracji lub zdjęć 87
Ilość stron 66
Oprawa miękka szyta

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl