PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
Galicja 1914-1915
Galicja 1914-1915
42,00 zł
szt.
Historia JZS Jelcz - Zapisy wspomnień
Historia JZS Jelcz - Zapisy wspomnień
50,00 zł
szt.
STALOWE SZLAKI (114) 3/2012
STALOWE SZLAKI (114) 3/2012
16,90 zł
STALOWE SZLAKI (118) 1/2014
STALOWE SZLAKI (118) 1/2014
17,90 zł
szt.
STALOWE SZLAKI (124) 3/2015
STALOWE SZLAKI (124) 3/2015
17,90 zł
Ostatni przejazd
Ostatni przejazd
40,00 zł
szt.
356 Covenanter
356 Covenanter
35,00 zł 28,00 zł
szt.
Uwagi o państwie Wirginia
Uwagi o państwie Wirginia
10,00 zł
Leksykon zabytków architektury Mazowsza i Podlasia
Leksykon zabytków architektury Mazowsza i Podlasia
99,00 zł

Dworzec Warszawa Główna 1921-1949 i linia średnicowa

Dostępność:
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 67,00 zł 67.00
Cena sugerowana wyd.: 69,90 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Kod produktu: KSM_9788377295861

Opis

Dworzec Warszawa Główna 1921-1949 i linia średnicowa

Budowa kolejowego Dworca Głównego i zelektryfikowanej linii średnicowej to największa inwestycja komunikacyjna międzywojennej Warszawy. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych, do tamtej pory niestosowanych na PKP rozwiązań inwestycja ta wpłynęła na rozwój całego polskiego kolejnictwa. Dworzec, budowany według najnowszych technologii, miał być największym i najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Choć przed wybuchem II wojny światowej nie udało się go ukończyć i oddać do eksploatacji oraz zrealizować docelowej koncepcji czterotorowej linii średnicowej, wykonane prace na zawsze zmieniły krajobraz komunikacji w stolicy i wpłynęły na bezprecedensowy rozwój podwarszawskich miejscowości. Publikacja oprócz przybliżenia dziejów tej inwestycji zawiera ponad sto archiwalnych fotografii, ukazujących kolejne etapy budowy dworca, stacji Warszawa Główna i linii średnicowej oraz kilkanaście planów i rysunków, obrazujących zamierzenia projektantów i architektów. Przedstawia również ówczesną organizację ruchu pociągów i niepublikowane dotychczas, szczegółowe dzieje obiektu w czasie wojny. Opisuje także historię rozbiórki ruin dworca i ponownego uruchomienia odbudowanej ze zniszczeń wojennych warszawskiej „średnicy”. Dziś trudno sobie wyobrazić Warszawę funkcjonującą bez linii średnicowej, natomiast wysadzony w powietrze na przełomie 1944 i 1945 roku Dworzec Główny został niemal całkowicie zapomniany. Czas więc o nim przypomnieć!

Informacje dodatkowe

Autor Marek Ćwikła
ISBN 978-83-7729-586-1
Format 210 x 297mm
Ilość stron 127
Oprawa twarda

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl