PACZKOMATY I KURIER INPOST

Informujemy, że dla Państwa wygody i bezpieczeństwa uruchomiliśmy nowe formy dostaw realizowane za pośrednictwem firmy INPOST: Paczkomaty 24/7 InPost i Kurier InPost. Podobnie jak w pozostałych usługach kurierskich, z których już korzystamy (DPD), za przesyłkę „za pobraniem” InPost możecie Państwo wygodnie zapłacić bezgotówkowo np. kartą płatniczą.
Przypominamy o zwróceniu szczególnej uwagi na poprawność podawanego w zamówieniu numeru telefonu.

Wydawcy
Bestsellery
GAPA nr 25
GAPA nr 25
29,00 zł
ŚWIAT KOLEI 05/2021 (310)
ŚWIAT KOLEI 05/2021 (310)
28,00 zł
szt.
Serpentyną na szczyt
Serpentyną na szczyt
50,00 zł
szt.
GAPA nr 15
GAPA nr 15
29,00 zł
szt.
Broń pancerna III Rzeszy t.1
Broń pancerna III Rzeszy t.1
20,00 zł
Automobilista miesięcznik Nr 06/2019 (230)
Automobilista miesięcznik Nr 06/2019 (230)
14,50 zł
GAPA nr 11
GAPA nr 11
29,00 zł
szt.
KARTONOWA KOLEKCJA Nieuport 11c 1 "Bebe"
KARTONOWA KOLEKCJA Nieuport 11c 1 "Bebe"
18,00 zł
GAPA nr 13
GAPA nr 13
29,00 zł
Broń pancerna III Rzeszy t.3
Broń pancerna III Rzeszy t.3
47,00 zł

Dworzec Warszawa Główna 1921-1949 i linia średnicowa

Dworzec Warszawa Główna 1921-1949 i linia średnicowa
  • Nowość
Dostępność:
Cena: 67,00 zł 67.00
Cena sugerowana wyd.: 69,90 zł
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Kod produktu: KSM_9788377295861

Opis

Dworzec Warszawa Główna 1921-1949 i linia średnicowa

Budowa kolejowego Dworca Głównego i zelektryfikowanej linii średnicowej to największa inwestycja komunikacyjna międzywojennej Warszawy. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych, do tamtej pory niestosowanych na PKP rozwiązań inwestycja ta wpłynęła na rozwój całego polskiego kolejnictwa. Dworzec, budowany według najnowszych technologii, miał być największym i najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Choć przed wybuchem II wojny światowej nie udało się go ukończyć i oddać do eksploatacji oraz zrealizować docelowej koncepcji czterotorowej linii średnicowej, wykonane prace na zawsze zmieniły krajobraz komunikacji w stolicy i wpłynęły na bezprecedensowy rozwój podwarszawskich miejscowości. Publikacja oprócz przybliżenia dziejów tej inwestycji zawiera ponad sto archiwalnych fotografii, ukazujących kolejne etapy budowy dworca, stacji Warszawa Główna i linii średnicowej oraz kilkanaście planów i rysunków, obrazujących zamierzenia projektantów i architektów. Przedstawia również ówczesną organizację ruchu pociągów i niepublikowane dotychczas, szczegółowe dzieje obiektu w czasie wojny. Opisuje także historię rozbiórki ruin dworca i ponownego uruchomienia odbudowanej ze zniszczeń wojennych warszawskiej „średnicy”. Dziś trudno sobie wyobrazić Warszawę funkcjonującą bez linii średnicowej, natomiast wysadzony w powietrze na przełomie 1944 i 1945 roku Dworzec Główny został niemal całkowicie zapomniany. Czas więc o nim przypomnieć!

Informacje dodatkowe

Autor Marek Ćwikła
ISBN 978-83-7729-586-1
Format 210 x 297mm
Ilość stron 127
Oprawa twarda

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl